יום שישי, 27 במרץ 2015

סדר וארגון זה השם השני שלי...

ראשית - הכרטיסים הראשונים שהכנתי בשבוע שעבר התקבלו ע"י נמעניהם בשמחה רבה :)

שנית השבוע הגיעו עוד כמה הזמנות שביצעתי ברשת (הזמנה שנייה מרעותא, ובנוסף ממעיין היצירה וממסטיקים). לפתע מצאתי את עצמי עם לא מעט ציוד, שדורש ארגון יעיל ונוח לשימוש. בנוסף, חג הפסח הבא עלינו לטובה הוא הזדמנות מצוינת לסדר וארגון (על אחת כמה וכמה בדירה חדשה)

היה עליי להתחשב בכמה אילוצים
מקום או יותר נכון, היעדר עודף מקום בדירתנו המקסימה-אך-לא-גדולה
ניידות אין לי עמדת עבודה קבועה, ובכל פעם אני מתיישבת ליצור במקום אחר בבית (פעם בשולחן המחשב הפינתי לפרויקטים שמשלבים הדפסות, בסלון אם יש הרבה גזירות ומדידות גדולות יותר שמצריכות מרחב, ובשולחן במרפסת אם יש יום יפה ונעים). לכן, הייתי צריכה לחשוב על דרך לסדר את הציוד באופן שיהיה לי נוח לשאת אתי ברחבי הבית מבלי לבלגן

אז לאור אילוצים אלה, ריכזתי כמה טיפים ורעיונות שאולי יכולים לשמש את מי מאתנו שאין לה חדר עבודה או מקום ייעודי ליצירה בבית. במקרה שלי הדברים מאוחסנים בחדר השינה, ומנוידים לרחבי הבית על פי צורך.

ארגון חומרי היצירה הכנתי ארגונית מסוגים שונים של קרטונים ממוחזרים (דוגמת אריזה של מחשב נייד שקנינו באותו שבוע וגליל של מגבת נייר), וקישטתי בניירות עטיפה. משמשת לארגון דבקים, פאנצ'ים, עזרי חיתוך וקיפול וכד', שנמצאים בשימוש בכל פרויקט. אם להיות לגמרי כנה - התוצאה יצאה די חובבנית ורחוקה מלהיות מהוקצעת ברמת העיצוב אבל "עושה את העבודה". תכננתי מראש את התאים והחלוקות השונות כדי שיתאימו לסוגי הציוד השונים.




אחסון בריסטולים חלקים הכנתי ארגונית נוספת משתי קופסאות קורנפלקס
(את הרעיון קיבלתי מכאן http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?entryId=3461666&skip=1 ), ועטפתי בנייר מדוגם מאותו המארז. גם כאן העיטוף רחוק מלהיות מדויק וייצוגי, אך לשימוש ביתי מספיק לטעמי.





אחסון ניירות מדוגמים השתמשתי לצורך כך בקלסר שמרדפים משרדי פשוט, ששימש אותי בזמן הלימודים והעבודה. השתדלתי ליצור הפרדה בין סוגי דפים שונים (חלקים, מדוגמים, מארזים שונים או לחילופין קבוצות דפים שעתידות לשמש יחד לפרויקט כלשהו, ובנפרד לבד דביק וסול דביק מנצנף שרעותא צירפה כמתנה להזמנה השנייה שביצעתי). בכל שמרדף הוספתי שמרדף עם הגזירים והשאריות שנשארו מאותו דף/מארז, לשימוש עתידי. בקלסר מאוחסנות גם מדבקות ותוויות.



אחסון קישוטים - ייעדתי לצורך כך סט של 3 מגירות פלסטיק ישנות. בראשונה -  בריסטולים וקרטונים שונים, שבכוונתי למחזר ולהפוך לבסיסים לכרטיסים ויצירות. בשנייה כפתורים ואטבי עץ, ובשלישית וואשי טייפ וסרטי בד.
אשמח להצעותיכן איך לקשט ולהחיות אותן מעט...אמנם פרקטיות אך עם יד על הלב  כעורות ומשמימות למדי...



בנוסף, סל בד פשוט שיש לי כבר שנים משמש כעת לקופסאות קרטון שונות שממתינות אף הן למיחזור וטיפול.


והנה כל החבורה יחד - 



אז עכשיו, כשהציוד מסודר, מוכן ומזומן לפעולה מקווה שאוציא לפועל אחד אחד את עשרות הרעיונות המגניבים שמתרוצצים לי בראש (ובפינטרסט...)

שיהיה סופשבוע נפלא, יעיל ומאורגן לכולן :)
אלה

6 תגובות:

  1. מקסים לפרקטי מאוד. הרעיון שלך של ציוד נייד נתן גם לי כמה נקודות למחשבה. תודה

    השבמחק
  2. שמחה שתרם לך!
    חג שמח והמשך יצירה מהנה ומסודרת :)

    השבמחק
  3. נראה מאוד פרקטי ושימושי :)

    השבמחק
  4. הא! נראה כמה זמן תחזיקי מעמד.. כי בלאגן זהו שמה השני של הסקראפרית :)
    הרעיונות שלך מדליקים. לגבי המגרות. יש כמה אפשרויות לקשט אותן. הראשונה... "התשובה טמונה בגוף השאלה".. וואשי טייפ יכולים לעשות לך יופי של עודה! חוץ מזה את יכולה להדביק על המגרות רצועות קארדסטוק (שתחתכי א ח ר י שתקני סרגל מתכת...), את יכולה להשתמש בטאפטים ולהכין גם מהם רצועות (כמו בסוגריים הקודמים) ואת יכולה גם לצבוע את המגרות בצבעים שאת אוהבת. יש היום צבע שאינו דורש חומר מקשר וניתן לצבוע בו הכל!
    חוץ מזה, שכחתי בפוסט הקודם לומר לך שאני פריקית אמיתית של עברית, מתחרפנת מטעויות, אוהבת (מ א ד ) משחקי מילים ופותרת תשבצי היגיון. ככה סתם שתדעי... אפילו כתבתי 2 פוסטים, אאל"ט, על עברית...

    השבמחק
    תשובות
    1. אז למעשה "התשובה טמונה בגוף המגירה" :) :) :)
      תודה על הטיפים המצוינים והפרגון המחמם את הלב, כתמיד
      שמחה לשמוע שישנן עוד חובבות שפת הקודש בקהילה ובכלל ! ותמיד מנחם לדעת שאנחנו לא בודדים בקהל היעד של תשבצי ההיגיון :)

      מחק