יום שישי, 20 במרץ 2015

ציוד ראשוני וביכורי כרטיסים

כשביצעתי ברשת את ההזמנה מרעותא שהגיעה בדואר, עליה כתבתי בפוסט הראשון, התלבטתי במשך שעות (!) מה צריך? מאיפה מתחילים? מה נחוץ יותר ועל מה אפשר לוותר (בכל זאת, מדובר בתחביב לא זול למרבה הצער...)?

הסתייעתי במספר פוסטים והמלצות בנושא (קישורים בסוף הפוסט), וערכתי סדר בציוד היצירה הקיים שלי. החלטתי לבצע הזמנה ממוקדת, של כמה פריטים ספציפיים שרציתי להתנסות בהם, ולהמשיך משם.
ההזמנה שלי כללה: בריסטולים (קראפט, לבן וצבעוני), פאנצ'ים (עיגול ופרח), חיתוכי קראפט בצורת תגית 3''' (פאנץ' יירכש בהמשך :)), דבק דו צדדי, אטבי עץ לקישוט, ומארז ניירות עיצוב ועטיפה שכולל גם מדבקות (דגם B ).

הצעד הבא היה לפתוח משתמש בפינטרסט ולהתחיל לאסוף רעיונות...

ואז הגיע סוף השבוע, בו נסענו להתארח במס' אירועים במרכז הארץ יום הולדת (40!) לאחי הבכור, יום הולדת לאמי, ויום הולדת שנה לבן של חברה טובה.
החלטתי לציין את המאורעות המשמחים ביצירת כרטיסים ולהלן התוצאה:

כרטיסי הברכה לרון החמוד ולשלומי אחי עוצבו באופן חופשי, ושילבתי בהם שלל רעיונות ואלמנטים דוגמת הכיס בגב הכרטיס לשלומי, שמשמש למשל באלבומי מיני. את הברכות והתמונות הדפסתי באופן ביתי, בשלל פונטים עבריים מגניבים שהורדתי מהקישורים הבאים

בעוד רגע התמונות, אך לפני כן פרט קטן עליי אני חובבת נלהבת של השפה העברית, נהנית ממשחקי לשון ואחד התחביבים המשותפים של בעלי ושלי הוא פתרון תשבצי היגיון. לכן, אני פחות מתחברת לבאנרים וכיתובים באנגלית (כפי שמגיעים במרבית המארזים וערכות העיצוב), ומעדיפה לשלב את שפת הקודש בכרטיסים שלי. בסט הנוכחי ציטוט של שיר מתאים לאירוע ("ימי הולדת", שלמה ארצי) וכן הברכות עצמן.

מתנצלת מראש על איכות התמונות...

במצב סגור (כריכה קדמית) -              



במצב פתוח -




כריכה אחורית עם כיס לכל מטרה (במקרה זה כרטיסיית קראפט עליה הדפסתי תמונות)







את הכרטיס לאמא הכנתי אחד לאחד על פי ההדרכה של אושרת (little stamper) הדרכה מצוינת ותוצר מקסים! התוספת היחידה משלי היא פינצ'וצ'י הפרחים (שבדיעבד היו די מיותרים לטעמי...).

במצב סגור -                                



במצב פתוח






לרון החמוד הכנתי כרטיס דו צדדי (ולא נפתח), כאשר הבסיס לכרטיס הוכן מ...האריזה של אחד הפאנצ'ים שקיבלתי מרעותא!
מיחזור במיטבו :)

צד קדמי -                           



צד אחורי -





ותמונה קבוצתית, לפני שיימסרו במהלך הסופ"ש (והפעם עם התכנים)

במצב סגור -                         



במצב פתוח




בכרטיסים השתמשתי במארז לייבל דגם B, בריסטולים (קראפט וצבעוני), דבק דו צדדי, סרט סאטן שמצאתי בבית לכרטיס של רון, חיתוכי תגית, מספריים פשוטים וסרגל פלסטיק. בהזדמנות הראשונה ארכוש סכין יפני/גרפיקאים לדעתי יקל משמעותית על החיתוך וייצא מדויק ונקי יותר.

בכל אחד מהכרטיסים השתמשתי בדף אחד בלבד אני ידועה כ"מרובעת" בסגנון האישי שלי, וקצת קשה לי לפרוץ גבולות...אשמח לעצות וטיפים מכן שיעזרו לי להעיז יותר ולא לפחד מצבעוניות ושילובים מעניינים!

כפי שהבטחתי, קישורים לכתבות ופוסטים לתחילת הדרך:



שיהיה סופשבוע נפלא, מלא נחת, השראה וחדוות יצירה,
אלה

2 תגובות:

  1. יוהו!! יש כאן טונות של כישרון!! הכרטיסים שלך נהדרים ובראשון ממש התאהבתי!
    ועכשיו תקשיבי טוב טוב!! קחי את סרגל הפלסטיק, ומ י ד (!) תעיפי אותו למקום אחר, רחוק רחוק מחומרי היצירה שלך!!! לפני כל דבר אחר שאת קונה, קני סרגל מתכת! (אם היית גרה ליד בית חולים זה לא היה ממש משנה, אבל מכיון שסיפרת היכן את גרה....).רק סרגל מתכת! את לא נוגעית בסכין יפנית לפני שאת קונה סרגל מתכת!
    אם את רוצה הדרכה מה כדאי לקנות, ובכלל לכל שאלה, את תמיד יכולה לכתוב לי בפרטי בפייסבוק.
    הולכת להמשיך לראות מה הכנת...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יקרה :)
      אל חשש - סרגל הפלסטיק אמנם איתנו עדיין אך משמש לסימונים בלבד ולא חלילה לחיתוך...סרגל מתכת נרכש וזמין לשימוש זה מכבר!
      מאמינה שבהחלט אפנה אלייך בהמשך להכוונה וטיפים נוספים...

      מחק