יום שבת, 16 ביולי 2016

על כיסים ותכסיסים

סוף השנה מביא איתו מבול הזמנות כיפיות ומיוחדות של סטים ומתנות.
לפני מס' ימים מסרתי 8 מארזי מתנה לחברי דירקטוריון. כל אחד מהם כולל מעמד מגנטי לפתקים ומגנט מעוצב תואם.
ביקשתן מס' פעמים בעבר כל כך יפה, אז החלטתי גם לפנק בהדרכה מצולמת ליצירת הכיס.
מתנצלת מראש על איכות הצילום - זה מה שקורה כשלא נזכרים בזמן על מנת לצלם כמו שצריך באור יום...

נתחיל מהצצה לתוצרים המוגמרים -




וכעת - ההדרכה.


חומרי ומידות בסיס - בסיס המעמד שלי הוא צ'יפבורד או קרטון אפור בגודל 5*7 אינטש (12.5*17.5 ס"מ). תכנון הכיס הוא לפי מידה סופית של 3*5 אינטש (7.5*12.5 ס"מ).

בהזמנה הספציפית הזו לא הכנתי את הכיס מדף מדוגם, אלא מקארדסטוק בסיס עבה ואיכותי בגוון שמנת. הוא מספיק עמיד לכשעצמו על מנת לשמש ככיס לפתקים ועט, שאינם כבדים במיוחד. אפשר להכין את הכיס כולו מצ'יפבורד אך ממש לא הכרחי בעיניי. עשיתי כך מס' פעמים בעבר והדבקתי ללוח הבסיס באמצעות דבק ביג - פחות אוהבת גם את הרעילות וגם את הסרבול שבעבודה מסוג זה...אבל זה כמובן עניין של העדפה וטעם וניתן בשתי הדרכים.


בכל אופן, ניצור הפעם כיס נייר. נחתוך חתיכה בגודל 4*7 אינטש (10*12.5 ס"מ)

החישוב הוא כזה: נרצה כיס ברוחב הבסיס שלנו (במקרה שלי - 5 אינטש). נרצה שרוחב החתיכה ממנה ניצור את הכיס, יהיה רוחב הבסיס+2 אינטש. לגבי הגובה - 3 אינטש מתאים בדיוק לפתקים הסטנדרטיים, אבל זה גמיש וניתן לבצע בכל מידה שתבחרו. החישוב הוא כזה: המידה הרצויה+אינטש אחד. בשלב הקיפול הרציונאל יתבהר, מבטיחה :)

נעביר את חתיכת הקארדסטוק ללוח קיפול

נמקם את חתיכת הקארדסטוק לרוחב (כמו בתמונה). נחרוץ מכל צד פעמיים - 1/2 אינטש ו-1 אינטש. התוצאה הסופית אמורה להיות שתי רצועות קיפול ברוחב 1/2 אינטש בכל צד (מסומנות בעיפרון)
נהפוך את חתיכת הקארדסטוק לאורכה
ונחרוץ שוב ב-1/2 וב-1 - אך הפעם רק מצד אחד ולא משני הצדדים כמו מקודם
הנה החתיכה (החתיכה) שלנו בגמר החריצות.
כפי שהסברתי קודם - מכל צד של הכיס יש לנו 1 אינטש נוסף, לטובת קיפולים, ואילו המלבן שבמרכז ישמש כקדמת הכיס בסופו של דבר (הבטחתי הבהרה, לא...?) -
כעת נזדקק למספריים
נרצה לגזור שלושה מבין ארבעת הריבועים הקטנים שנוצרו לנו בפינות התחתונות. החתיכות שנרצה לגזור, מסומנות לנוחותכן בתמונה -
וזו התוצאה הסופית שנרצה להגיע אליה בגמר הגזירה -
נעבור היטב עם עצם קיפול על כל הסימונים -
וכעת נתחיל בהדבקת הכיס שלנו. סימנתי לנוחותכן בעיגולים את המקום בו יש להניח דבק. בחרתי להשתמש בדבק טאקי (ואפשר גם בנוזלי של אמוס לצורך העניין), אך בהחלט אפשר גם עם דו"צ איכותי וחזק.

מדביקים - שלב א'


מדביקים - שלב ב'


ומניחים לייבוש - אני אוהבת לתמוך במבנה בעזרת אטבי עץ קטנים עד לייבוש מוחלט

נכון שיש לכן שאריות צ'יפבורד קטנות שנותרו אחרי שחתכתן אלבומים, בסיסי מגנטים ועוד...? אז אני אוהבת לקחת אחת מהן, לחתוך אותה לגודל חזית הכיס (כאמור - 3*5 אינטש), ולהדביק בצדו הפנימי, לטובת חיזוק והקשחה




וככה זה ייראה בסוף -


בסופו של דבר, בגמר העיצוב, יודבק הכיס על הבסיס באופן הבא -



וככה זה נראה בסוף -









הערות ותובנות חשובות

- את העיצוב והקישוט של הכיס מומלץ לבצע טרם ההרכבה וההדבקה שלו
- הדבקתי את הכיס ישירות לבסיס הצ'יפבורד, ואז השחלתי והדבקתי לתוכו את הדף המדוגם הרצוי (בהשראת ההדרכה שפרסמה הדס)
- אני אוהבת להשאיר שוליים תחתונים משתי סיבות:
  1. פונקציונאלית - מקום לאטבים/שעם
  2. עיצובית - מקום לעוד צבע/דוגמא, שמוסיפים עניין

תודה שביקרתן,

אשמח לשמוע אילו עוד הדרכות בא לכן שאכין, ומבטיחה להשתדל :)
אלה.

6 תגובות:

  1. ההדרכה מעולה!!! הוספת הסימונים בעפרון.. רעיון גאוני (כל מה שעולה לי בראש זה.. למה לא חשבתי על זה?!) אז קודם כל תודה!! התוצרים שלך יפהפיים כרגיל. השיטה שלי מאוד דומה לשלך.. ובכל זאת אחרת. בפעם הבטה - מבטיחה לנסות את שלך. בשביל העניין :) עדכון בקרוב.. נשיקות!!

    השבמחק
  2. לכבוד הוא לי שמצאת את ההדרכה הזו כבעלת ערך מוסף עבורך!
    אהובה מעוררת השראה שאת :)

    השבמחק
  3. יאאא!!! אני מופיעה בבלוג שלך. כבוד.
    שמחה שעזרתי לך.
    הדברים שלך מקסימים. אהבתי את הרעיון של להשאיר למטה עוד חתיכה.
    נ"ב. אני לא מצליחה כל פעם להשאיר לך תגובה כי אין לי שם מתאים.
    ה"גוגל" על שם בעלי". ואין פה אופציה של "שם/כתובת אתר" ואין פה אנונימי.
    אז לא יודעת איך מגיבים...
    הדס- נוכחת לפעמים

    השבמחק
  4. רעיון משגע, ובתזמון מושלם - הרבה לפני החגים.
    אני כבר זוממת להכין כאלה ולדחוף בהם את אריזות הדבש הקטנות.
    כל הכבוד!

    השבמחק
  5. הדרכה נהדרת וכיסים משגעים. אהבתי מאוד את איך שקישטת אותם.

    השבמחק
  6. איזו הדרכה מעולה, מייחלת לקצת זמן שיאפשר לי להכין מעמדים כאלו לאורחי ראש השנה שלי...
    תודה רבה אלה

    השבמחק