יום ראשון, 22 בספטמבר 2019

יוצרים עם ילדים: פעילות כרטיסי ברכה לגן חובה

פתחתי את השבוע בדרך הכי כיפית שיש - פעילות כרטיסי ברכה לראש השנה בגן של הברווזה (לא מאמינה שהיא כבר בגן חובה...מתי זה קרה??).
תכננתי לחפש באחת מחנויות הסטוק מדבקות או קישוטים לטובת העניין, אך נזכרתי מאוחר מדי ומצאתי עצמי ערב לפני הפעילות ללא רעיון. לו רק היו לי קצת חומרי יצירה בבית...😜
הפיתרון הגיח בשעת לילה מאוחרת, כהרגלי, והריהו לפניכן -


בשנה שעברה ובקיץ עשיתי עם החמודים האלה פעילויות אחדות, ובעקבותיהן גיבשתי לעצמי (ולהנאתכן, כמובן) את הקווים המנחים הבאים -
פשוט, פשוט, פשוט!!
בעיקר מבחינה טכנית, וגם מבחינת מגוון חומרים. שפע מוגזם - מבלבל ומסיח את הדעת. עיקר האנרגיה והזמן בפעילות סבבו סביב בחירה והרכבה של 5 אלמנטים - כרטיס בסיס (מידות בהמשך), פינצ'וצ'י צנצנת, תפוח ודיגלון, ופפיון.
בסיס הכרטיס הוא בגודל 6*6 אינטש, עם חריצה ב-4 אינטש אשר יוצרת "כנף" בקדמת הכרטיס. שיבוץ הקישוטים והדגלון על גבי הכנף - משאיר די והותר מקום מבפנים לכתיבת ברכה. ככה גם אפשר להחביא "הפתעות" וציורים מתחת לכנף, רעיון שריגש מאד את הילדודס.
לגבי תכנון הזמנים - תמיד עדיף בעיניי לקצר מעט ולסיים עם טעם של עוד, מאשר "לאבד" את הריכוז והעניין של הילדים בדרך. Long story short - GO SHORT!
שיטתיות וארגון.
מי שמכירה אותי אישית מגחכת כעת בהסכמה...
את האלמנטים השונים סידרתי בצלחות, באופן שמאפשר גם גישה נוחה וגם בהירות של סדר ושלבי העבודה. כן יש דרגות חופש מסוימות בתוך השיטה (הם יכולים למשל לבחור קודם פפיון ואז צנצנת וכד') אך הציפיות והפעולות הנדרשות מובנות כך טוב יותר. בנוסף, כמה שיותר להכין מראש - יש להם די והותר הזדמנויות להתנסות בהדבקה ובפינצ'וץ' ביומיום בגן, והדגש הוא על תהליך החשיבה והעיצוב (כפי הטיפ הבא).
פחות טכניקה, יותר חשיבה יצירתית.
לבקשת הגננת האלופה, הסברתי לילדים היום על כל מיני דרכים שיכולות לעזור להם לבחור את הצבעים של האלמנטים השונים ואת מיקומם במרחב הכרטיס. התמקדות בביצוע טכני עשויה להדגיש פערים בקצב וביכולת בין הילדים (בוודאי בגנים רב-שנתיים). חשיבה יצירתית לעומת זאת, קלה יותר לביטוי, והתוצר הסופי נחווה - אף פשטותו - כאישי וייחודי לילד.

31 ילדים יצרו היום כרטיסים כאלה, ואין אחד זהה למשנהו - מדהים איך חמישה רכיבים בחמישה צבעים יצרו שונות שכזו!

בקיצור - היה מקסים, ממליצה בחום לכולן!
מוזמנות לשתף משלכן :)
שבוע נפלא אחרון ומרגש לשנת תשע"ט,
אלה

3 תגובות:

  1. איזה יופי! וכמה כיף לטלטול שיש לה אמא יצירתית כזו.. <3

    השבמחק
  2. נהדר!!
    אשמח אם תוכלי לפרט איך הסברת על הדרכים שיכולות לעזור להם לבחור את הצבעים של האלמנטים השונים ואת מיקומם במרחב הכרטיס - ברמה שמתאימה לגיל הזה

    השבמחק
  3. אפילו אחרי שהסברת כמה פשטות יש בפעילות הזאת, ברור לי שאני הייתי מסתבכת. אפילו עם החברים של הילדה שלי. והיא כבר בכיתה יא׳
    יצאו מוצרים מקסימים, ואת לגמרי מפתחת דור של יוצרים.

    השבמחק