יום ראשון, 30 באפריל 2017

מתכונים ונהנים - חלק שני

כפי שהזהרתי מראש - קדחת המתכונים חוגגת אצלי בסטודיו, ונראה שהיא תישאר כאן עוד הרבה, הרבה זמן...
החלטתי לעצב מוצר חדש ושימושי, פרט למחברות. לקח כמה ימים לשרטט, להגות, לדמיין ולמדוד, ועוד כמה ימים בבית הדפוס - והנה הוא לפניכן:
נעים להכיר - מדובר במעמד מגנטי המיועד למקרר, ובו כרטיסיות מעוצבות לרישום מתכונים. במחברות המתכונים שאני מכינה יש מקום למינימום 50 מתכונים. אולם, בסופו של דבר (ולטעמי האישי), אנחנו חוזרות ומשתמשות כל הזמן באותם מקסימום 25-30 מתכונים קבועים (עם שדרוגים ותוספות - אך עדיין, עם עיקרון ובסיס דומים). 

מכאן, עלה הרעיון לעצב משהו קומפקטי ונגיש, שיתאים לכמות מתכונים מצומצמת יותר. בנוסף, נוח מאד להוסיף למעמד הזה פתקים שונים שעליהם שרבטתן מתכונים. בחלקו העליון של המעמד אטב מעוצב שנועד להצגת הכרטיסיה הנבחרת (כך שתהיה מול העיניים). לבסוף - עט!! חייבים, חייבים עט!!! (מדובר בנקודה רגישה מכיוון שכל העטים בבית שלנו עשו ככל הנראה יד אחת עם המוצצים וברחו להם לבלי שוב לאי אקזוטי אבוד...).



את הכרטיסיות עיצבתי בעצמי והדפסתי בבית דפוס. חשוב להקפיד להדפיס על נייר נטול עץ ולא בגימור כרומו, שאינו מאפשר רישום נוח על גביו (למשל בעט כדורי). הכרטיסיות עמידות ויציבות לדפדוף (170 גרם) והן פשוטות ושימושיות לטעמי. הגרפיקה החמודה לקוחה מאתר יפהפה ושימושי, שמאפשר להוריד אלמנטים של סקראפ דיגיטלי ושלל גרפיקות מהממות - שימו לב!!! - בחינם, כולל לשימוש מסחרי (!!!). ליתר ביטחון כתבתי להם מייל על מנת לוודא שהשימוש בו אני מעוניינת מותר וחופשי - ממליצה תמיד ללכת על בטוח בדברים האלה...(כנ"ל לגבי פונטים למשל).


המבנה עשוי צ'יפבורד שנעטף בקארדסטוק קראפט עבה ואיכותי. קונסטרוקציה חזקה ועמידה מאד, ובו בעת רוב ההדבקות סמויות ולכן המראה שמתקבל הוא בגימור נקי ומדויק. המקום היחיד שבו ניכרים סימני העיטוף הוא בשפה העליונה של הכיס - והם הוסתרו היטב ע"י ליפוף חוט אופים סגול ומשמח. קישוט נוסף, צנוע אך מקסים ומוסיף המון בעיניי, הוא חותמת המטרפה ששולבה בכרטיסיה בגב המעמד.
למי שמתחשק לה להכין גם - מוזמנות להציץ בהדרכת הכיסים המגנטיים שפרסמתי לפני מס' חודשים. המבנה וסדר העבודה דומים למדי - רק מבחינת החומר מדובר כאמור בצ'יפבורד עטוף ולא בקארדסטוק.

גובה המעמד 12 אינטש ורוחבו 4.5 אינטש. גודל הכרטיסיות 4*6 אינטש בקירוב (10*15 ס"מ). עומק המעמד שבתמונה הוא 2 אינטש - אך בפועל, מספיק 1 אינטש בלבד (וכך עשיתי בניסיונות הבאים). 
מכיוון שנותרתי עם עומק רב מהמצופה לאחר הוספת הכרטיסיות, הכנתי גם פנקס קטן תואם, כרוך באמצעות סינץ', משאריות הדפים והצ'יפבורד, עם מאטינג שחור ובקישוט נקודות חן -


ולסיום - צילום קבוצתי של הסט המלא - 

עד כאן להפעם - מאמינה שמעמדים מגנטיים נוספים יופיעו כאן בקרוב...
סופ"ש נפלא ומלא השראה,
אלה

19 תגובות:

  1. נפלא!
    נראה כל כך פשוט כשזה בתמונות :-)
    מה לקח לך כל כך הרבה זמן :-)

    לא ציינת מאיזה אתר לקוחה הגרפיקה, סקרנית...
    נרשמתי לבלוג שלך!! מקווה להתמיד ולבקר כאן.

    השבמחק
    תשובות
    1. ברוכה הבאה, איזה כיף שנהנית ואהבת :)
      תודה על ההערה - צירפתי קישור לאתר המדובר...
      מוזמנת בשמחה ובאהבה תמיד!

      מחק
  2. כשסיפרתי לי תיארתי לעצמי כזה.. אבל לא יםה כזה והפנקס שהוספת כאן מדוייק בעיניי! כל דבר שעולה במוחך ועובר אל קצות האצבעות פשוט יוצא מושלם! לדעתי פרט לדייט האישי שביקשתי אין לי ספק שמעמד כזה הוא בהחלט פיצוי הולם..😜😘❤

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אהובה, כל כך שמחה שיוצא לטעמך - זה אומר שהיצירה עומדת בסטנדרט הגבוה ביותר ;)
      פיצוי שכזה יישקל בחיוב! חיבוק!

      מחק
  3. אלה אלה אלה.... זה כואב בעיניים מרוב שזה יפה (: אהבתי אץ הרעיון ותודה על ההסברים. ביצוע משגע.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רבה מוכשרת מקסימה :) לכבוד הוא לי

      מחק
  4. אלונת.. זה פשוט מוצר מושלם. יפה ומוקפד כל כך.. יש לי גם שאלה - איך המגנט מחזיק כובד כזה על המקרר? אצלי לא הולך.. תודה רבה על ההסברים!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אהובה! כפי שכתבתי לך בקבוצה - 4 פסי מגנט חזקים (לא מגנטי פרסומת אלא סטרייפים של שאריות מבית דפוס) לכל אורך הסטנד. עיקר המשקל הוא המבנה המאסיבי - הכרטיסיות עצמן לא מאד כבדות מבחינת עובי וכמות

      מחק
  5. אלה, איזו עבודה נפלאה. רעיון מושלם. נהנתי לקרוא את ההסברים.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, איזה כיף שנהנית! מקווה שיהיה לך שימושי :)

      מחק
  6. זה מקסים!
    כ״כ מיוחד וכרטיסיות מהממות.

    השבמחק
  7. כמה יפה ומקצועי!! מקסים!

    השבמחק