יום חמישי, 14 במאי 2020

בלבוסטע: כרטסת מתכונים קשיחה

זה אמנם זמן לא כ"כ מוצלח לדבר בו על חיידקים, ובכל זאת...
מכירות את זה שאתן נדבקות בחיידק, קדחת אובססיבית ללא תחתית...?
אז זה בדיוק מה שקרה לי כאן...

ראשיתו של האירוע בבקשה של חברה חובבת סגול, שביקשה פתרון עמיד להמון המון מתכונים שנמצאים בשימוש אינטנסיבי. תחילה ביקשה קלסר, אולם העדפתי ללכת על מבנה יותר קבוע.

כך נוצרה לה כרטסת המתכונים דלהלן, שזכתה מאוחר יותר (פרטים בהמשך) לכינוי בלבוסטע.
בניחוח וינטג' ובצבעוניות שהיא בחרה, נולדה לה האחות הבכורה במשפחה -


הרבה זמן לא יישנתי קצוות בדיסטרס. התגעגעתי :)

הכרטסת עשויה מצ'יפבורד 2.2 מ"מ, גודלה 8(רוחב)*7(גובה)*2.5(עומק). מאסיבית ויציבה ביותר, עטופה בקארדסטוק שחור 250 גרם שמוסיף עוד יותר למשקלה ולעמידותה. תכננתי את המידות שיתאמו במדויק לכרטיסיות לרוחבן, אך יאפשרו שפע של מקום למתכונים נוספים (אין לכן מושג כמה מתכונים יש לה. באמת!!). לבקשתה הוכנו 7 חוצצים ובכל אחד 15 כרטיסיות דו צדדיות - ויש מקום לעוד המון.
הכרטיסיות הן כרטיסיות שורה שמגיעות בחבילות נדיבות וזולות בכל חנות ציוד משרדי. כתבתי עליהן לא מעט בפרויקטים קודמים, יש להן מגוון גדלים ואינסוף שימושים. בנוסף לא דקות מדי, עמידות לדפדוף מאסיבי ולכן מושלמות למתכוניה.


תוספות ושדרוגים - כיס צידי לתגיות סימון עבור מתכונים אהובים, שימושיים במיוחד וכד'. בצדה השני של הקופסא מוקם תופסן לעט - לא ברור לי איך לכל הרוחות זה השימוש הראשון שלי בתוסף הזה, מושלם ופרקטי מאין כמותו. כל כך נהניתי שלא עצרתי שם וליפפתי קצת וואשי מסביב לעט, כי למה לעצור כשאפשר להגזים.
בהשראת הדרכת מעמד המתכונים של יעלי, צורף קליפס שבאמצעותו ניתן לתלות ולהציג את המתכון הנבחר בצידה האחורי של הכרטסת.



מהר מאד הבנתי שמדובר בחיידק עיקש במיוחד, שכן מיד המשכתי למתנת יום הולדת לאחת-החברות-הטובות-אם-לא-ה, שבחרה בעצמה את הדפים המקסימים האלה מתוך סטאק "100% מתיקות" בעיצובה המחונן של אושרת קורן.
כבר ציינתי שמתחביביי לקחת סטאק ייעודי למשהו אחד, ולעשות איתו משהו אחר לגמרי...?
אז כזה, במקום אלבום לתינוק -


כאן השתמשתי להכנת החוצצים והתגיות בלוח פאנץ' טאב, אחת הרכישות היותר מגניבות ששמחתי לרענן. לוקח קצת זמן להשתלט על השיטה (מצ"ב לשימושכן סרטון שעזר לי הרבה). טיפ - כשאני מתכננת רצף חוצצים כזה, אני עושה טיוטה של המידות עם דף מדפסת רגיל או למיחזור, ואז רושמת על כל חוצץ את נקודת החיתוך הרלוונטית ושומרת לפרויקט הבא.


לא החלטתי על העדפה בין שיטה זו לבין שימוש בפאנץ' טאב הרגיל, כפי שעשיתי בכרטסת הראשונה. הגודל אמנם שימושי יותר באמצעות הלוח, אך אני יותר אוהבת עיצובית את הפאנץ'.
גם כאן הכנתי תגיות, שלמעשה משמשות מיני-חוצצים נוספים ומוקמו בכיס אחורי.




ואז קמה לה חברה שלישית, גם אחת ה-אם-לא-ה, שהיא גם חברה טובה של השתיים הראשונות (קיבוץ, נו...), שיום ההולדת שלה הוא בכלל ביולי אך היא קבעה עובדה בשטח שהיא מקבלת כזה גם.
גם כאן השתמשתי בדפים של אושרת קורן, והפעם - סטאק "קקטוסים", כיף צרוף!!! ברוח הנורדית-כפרית של מטבחה המהמם. ברגע האחרון החלטתי לעשות את החוצצים על בסיס קראפט, שהתחבר לאותיות הסקראבל שאין, לא היה ולא יהיה להן תחליף לעולם. אהבתי את השילוב!
בתכלס, שלוש החברות הללו הן החברות הכי (!!) בלבוסטיות שלי ממילא, אך יצא שרק היא זכתה בפועל לתואר הפורמאלי. הרווחת ביושר כפרה 😘
ונו מילא, סגרתי לי פינה ליולי -


הפעם השתמשתי בכרטיסיות שמגיעות עם הסטאק ולא בתגיות סימון, והן יכולות בתכלס לשמש גם לסימון וגם למתכונים נוספים בצידן האחורי - 


בכל הכרטסות (להלן, בלבוסטיות) השתמשתי בחותמת ההורסת הזו של "הפולניה", מדבקות אותיות (סקראבל של עינת ספקטור ודיגלונים של יעל יניב), קצת חוטי אופים ונקודות חן בנוהל. לכולן צורפה תגית שהוחתמה בחותמת "הוכן באהבה" של יעל אלקיים לצד חותמת בעיצוב אישי שאיתי מתחילת הדרך.
הבלבוסטיות נוצרו, צולמו ונמסרו מיידית, אחת אחרי השנייה, כך שבצעד חריג אין הפעם צילום קבוצתי. תסלחו לי הפעם, נכון...?

אז אלו הן השלוש הראשונות - כבר הלילה מתחילה לידה חדשה...ובטוחני שגם היא לא תהיה האחרונה...
בקיצור, נדבקתי בחיידק.
התחלתי לעבוד על הדרכה בשבילכן - די הסתבכתי, עדיין מנסה לגבש מתודולוגיה אחידה לכל העסק. בעיקר החלק של העיטוף והגימורים עם הקארדסטוק השחור. מבטיחה בלידה הנוכחית לנסות ולייצר מזה רצף עבודה שניתן להעביר בהדרכה.
שמחה ונלהבת תמיד לבשל עבורכן!

עד שהחיידק יתקוף שנית (מוקדם מדי לצחוק על זה...?),
אלה.

2 תגובות:

  1. אויש זה מושלם!! תענוג להן

    השבמחק
  2. תענוג אמיתי. כייף לשלושת. חלום שלי לקבל כזו מתנה או להכין לבג

    השבמחק