יום ראשון, 10 במרץ 2019

יצירה ממוקדת מטרה (אלבום/פנקס יעדים)

אחי היקר ומעורר ההשראה חגג זה מכבר יום הולדת 40 עגול ומרגש. מדובר באחד האנשים הכי אמביציוזיים ומוכשרים שיש, שלא נותן לשום דבר לעמוד בינו ובין המטרות והיעדים שלו.
הכנתי לו אפוא בית לכל היעדים והרעיונות שלו, בדמות פנקס מעוצב בכריכה קשה.
את הכריכה והרעיון הכנתי על פי הדרכה מעולה ומהנה כרגיל מבית יעל קונדסונים, הקטנתי את המידות לפי הצורך והתוצר הסופי הוא בגודל 6.5*4.5 אינטש.
השתמשתי בסטאק יפהפה מתוצרת photo play, בגוונים סתווים שיתאימו לאווירה הגברית (למי שזוכרת וגם למי שלא - השתמשתי בו כבר בעבר כאן, וגם אז נהניתי מכל שנייה).
כמו כן שימש אותי היטב קארדסטוק קראפט בנוהל ליצירת הכריכה הקשה, וקארדסטוק חום עבה במיוחד כבסיס נוסף (למשל לשכבות, לחוצצים ולכיס הפנימי).
זו הפעם הראשונה שהשתמשתי במדבקות האותיות הלועזיות שנלוות לערכות עיצוב מסוג זה. ספציפית לפרויקט זה היה לי ציטוט מסוים בראש מתוך חוויה אישית משותפת שלי עם אחי, לכן האותיות השתלבו היטב. התוכן מרגש ומדויק אך כלל לא בטוחה מה דעתי ביחס לעיצוב, וחלק מהזמן הרגיש לי שהאותיות מיילדות מעט את הפרויקט ויוצרות אפקט של מכתבי כופר...
פרט לאותיות, בלט בגזרת הקישוטים סרט התפר לסגירה - מוסיף ומתאים ממש בעיניי! (ואגב, זה כזה ברור שמתוך מבחר של סרטי תפר בכל צבע אפשרי שיש, אבחר ב-כמה מפתיע-איזשהו סוג של בז'...)
החלק הפנימי של הפנקס מורכב מכרטיסיות פלאש שחתכתי לגודל הרצוי, ביניהן מפרידים חוצצים שהוספתי להם טאב מפאנץ' - שימושי ומוסיף המון בעיניי!
מבט מבפנים - כיס מימין ודפי הפנקס משמאל, ובאמצע תגית לקישוט. אחד הדברים שבכל זאת נחמדים במדבקות האותיות הנלוות הן האפשרות להתאים אישית את התוצר (ובמקרה זה - משחק מילים שקשור לשם המשפחה) -
התגית נקשרה בחוט יוטה צבעונית - האינטרפרטציה האישית שלי לקישוטים המהממים שמוסיפה יעלי (ועוד רבות ומוכשרות אחרות) לכריכות הקשות שלה -
חובה לקשט קצת גם מאחור -
סתם שתדעו - סינץ' לא שימושי עבור כריכות קשות שנבנו מצ'יפבורד עבה במיוחד!! נאלצתי לסמן ולחורר חור חור עם קרופ-א-דייל וגם אז זה היה חתיכת מאבק, אך נראה לי שהתוצאה הסופית בסה"כ שווה את זה.
מרגישה שלא יצאתי הפעם יותר מדי מאזור הנוחות, אבל בדיוק לשם כך הוא מוגדר ככזה - נוח ונעים להיות בו, וכמובן להעניק מתוכו לאחרים.

שבוע נפלא וממוקד מטרה לכן,
אלה

3 תגובות:

  1. אלונת זה משגע.. אבל הפעם אני אתייחס לכתיבה שלך - שהיא כל כך יפה ומצחיקה בעיני. אני ממש נהנית לקרוא את הבלוג! נהנית מכל רגע. התחקת אותי הפעם עם מכתבי הכפר :) קיצור.. תמשיכי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה אהובה מרגשת, התגובה שלך הכי מרימה ומחזקת שיש - היצירה במילים חשובה לי לא פחות מהיצירה בנייר!

      מחק
  2. לגמרי מושלם אלה, והרעיון עם הטאבים למטה מאוד מיוחד. אהבתי (:

    השבמחק